Mamy kolejną okazję do spotkania się: Już 5 marca w warszawskim Novotelu odbędzie się cykl krótkich szkoleń, mających na celu poprawę skuteczności sklepów internetowych. Impreza odbywa się z inicjatywy serwisu iStore.pl.Na stronie projektu czytamy:

W Akademii e-Biznesu poruszamy tematy najistotniejsze dla każdego e-Sprzedawcy. Zarówno tego stawiającego pierwsze kroki w świecie handlu internetowego, jak i tego bardziej doświadczonego. Powiemy o istotnych aspektach doboru asortymentu i jego prezentacji w sklepie, strategiach cenowych, formach promocji produktów i sklepu oraz organizacji logistycznej całego przedsięwzięcia zatytułowanego ‘sklep internetowy’.

Źródło: akademia.istore.pl (cyt. 23.02.2011)

W ramach Akademii e-Biznesu będę miał przyjemność pozastanawiać się razem z Uczestnikami nad rolą marki w marketingu e-sklepowym, a przede wszystkim nad sposobami jej budowy i wzmacniania. Bez marki bowiem każdy biznes pozostaje anonimowy i nierozpoznawalny! To prawda pozornie oczywista, a jednak zdumiewa, jak wielu sprzedawców internetowych w ogóle nie dba o należyte przedstawienie się kupującemu.

Więcej o projekcie przeczytasz też na stronie Gazeta.pl.

Zapisy i informacje techniczne: akademia.istore.pl

Zapraszam,

Maciej Dutko

4 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      • Dzieki, tego nie wiedziałem, a jeszcze rok temu bylem na spotkaniu iStore w Allegro.

        Czy dalej warto stosować sklep Shoper/iStore dla mniej chodliwych produktów zamiast wystawiać je na Allegro i płacic za ich wystawienie tak, jak było sugerowane na szkoleniach E-b2 ?

        • Pamiętam, Mariusz – widzieliśmy się w Poznaniu:)

          A czy dalej warto przerzucać długi ogon do e-sklepu? Jeśli głównym i prostym celem jest tylko optymalizacja kosztów – tak, bo w przypadku większości systemów sklepowych nie ma kosztu wystawienia produktu. Czy więc będziemy ich mieć 50, czy 1500 – kosztować nas będzie tyle samo.

          Warto jednak pamiętać, że Allegro to wciąż kawał polskiego e-commerce z olbrzymim ruchem. Ograniczenie się do wystawienia tu tylko 5-10% najlepiej rotujących produktów pozwoli obniżyć koszty, ale z drugiej strony jeśli zwiniemy swój długi ogon, to będziemy trochę jak paw chowający ogon, którym kusi dziewczyny;). Szeroki wachlarz produktów, nawet tych słabiej rotujących, pełni bowiem funkcję lejka, który zbiera ruch klientów z rynku. Może się więc okazać, że większy asortyment produktów tańszych czy rzadziej kupowanych ściągnie klientów, którzy – dzięki dobremu cross-sellingowi – przejdą do innych naszych ofert i wrzucą do koszyka również produkty rentowne.

          Ale żeby to sprawdzić, potrzeba testować, testować, testować. A na koniec – przekalkulować, co jest bardziej rentowne: wąski asortyment hitów sprzedażowych czy uderzenie możliwie szerokim frontem produktów.

Maciej Dutko

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl (korekta tekstów), w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „evolu-evolu” i zdobądź 10% zniżki)


Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.


Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!


Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.


Wysyłamy nieco przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl:


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem akcjonariusz Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Biblia e-biznesu 3.0