Jedni mówią: „Dywersyfikuj, bo wtedy masz plan b”. Inni wolą fokusować się na jednym temacie, bo to daje najlepsze efekty. Kto ma rację i czy fokusowanie wyklucza dywersyfikację w biznesie albo w inwestowaniu?
Niemcy budowali miasta (np. Wrocław) tak, aby w razie zablokowania jednej ulicy, z punktu A do Z móc dostać innymi drogami. Sprawdza się to do dziś!
Co ciekawe, także budując swój biznes warto stosować dywersyfikację na różnych jego etapach i poziomach. Jak to robić, dlaczego dywersyfikowanie nie wyklucza fokusowania, na co zwrócić uwagę i które obszary swojego biznesu (ale też inwestycji) warto projektować z uwzględnieniem strategii dywersyfikacyjnych?
O to wszystko zostałem przepytany podczas webinaru z cyklu „Złapani w Sieć”:
Link awaryjny: https://youtu.be/m9B0EtNr820
O dywersyfikacji piszę też w jednym z rozdziałów „Biblii e-biznesu”:
Webinarów Pana Macieja słucha się bardzo dobrze, widać lata doświadczenia i wiedzy o ebiznesie. Pamiętam jak wspólnik około 14 lat temu gdy zaczynaliśmy kupił Pana książkę o sprzedaży, już wtedy zawierała ona mnóstwo praktycznej wiedzy, którą zastosowaliśmy w naszych ofertach na stronie internetowej i aukacjach allegro. Sprzedaż się poprawiła a ta książka dalej jest na półce w naszej firmie.
No to świetnie, że trafiliśmy na siebie – i bardzo się cieszę, że książeczka (zapewne „E-biznes. Poradnik po godzinach”) okazała się przydatna:). Zatem jeszcze bardziej polecam naszą „Biblię e-biznesu” (www.bibliae-biznesu.pl) – to dopiero kopalnia konkretnych porad i strategicnych kejsów!
E-ściskam,
Maciej
Kolejny znakomity webinar – brawo!
Słuszne uwagi i kolejny świetny fim!