Jedni mówią: „Dywersyfikuj, bo wtedy masz plan b”. Inni wolą fokusować się na jednym temacie, bo to daje najlepsze efekty. Kto ma rację i czy fokusowanie wyklucza dywersyfikację w biznesie albo w inwestowaniu?
Niemcy budowali miasta (np. Wrocław) tak, aby w razie zablokowania jednej ulicy, z punktu A do Z móc dostać innymi drogami. Sprawdza się to do dziś!
Co ciekawe, także budując swój biznes warto stosować dywersyfikację na różnych jego etapach i poziomach. Jak to robić, dlaczego dywersyfikowanie nie wyklucza fokusowania, na co zwrócić uwagę i które obszary swojego biznesu (ale też inwestycji) warto projektować z uwzględnieniem strategii dywersyfikacyjnych?
O to wszystko zostałem przepytany podczas webinaru z cyklu „Złapani w Sieć”:
Link awaryjny: https://youtu.be/m9B0EtNr820
O dywersyfikacji piszę też w jednym z rozdziałów „Biblii e-biznesu”:
Kolejny znakomity webinar – brawo!
Słuszne uwagi i kolejny świetny fim!