W lutym 2017 Allegro ogłosiło zmiany w formatowaniu wizualnym ofert. Najważniejszą z nich będzie brak możliwości tworzenia ofert w oparciu o własny, indywidualny szablon graficzny. To kolejna po wprowadzeniu „trafności” i nowych zasad tworzenia miniatur rewolucyjna zmiana w tym serwisie. 

Od kwietnia 2017 oferty można tworzyć stosując nowy edytor, a założeniem serwisu jest, by do końca pierwszej połowy 2018 r. wszystkie oferty na Allegro były budowane już wg nowych zasad. Przez pewien czas można będzie jeszcze bazować na starych szablonach, jednak osobiście zalecam możliwie wcześniejsze „przełączenie” się na nowy edytor. Możliwe bowiem, że „trafność” Allegro jeszcze w tym roku będzie premiowała wyższymi pozycjami oferty, które zostaną dostosowane do nowych wymogów (podobnie, jak to było z nowymi miniaturkami – mimo iż oficjalne zmiany obowiązywały od 1 lutego 2017, to już od października 2016 oferty, których miniatury zostały zmienione, otrzymywały dodatkowe punkty od „trafności” i wyższe pozycje w listingach ofert).

Najważniejsze z nowych zasad tworzenia ofert zaprezentowano na stronie informacyjnej dla e-sprzedawców:

źródło: https://dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty/artykul/nowy-opis-oferty-151

 

Reasumując: obecnymi szablonami można będzie posługiwać się jeszcze przez kilka/kilkanaście miesięcy (serwis nie podał konkretnego terminu). Jednak już od kwietnia 2017 tworząc oferty Allegro można bazować na nowym formularzu (edytorze) ofert: wszelkie dane mają być zamieszczone w odpowiednich sekcjach, a formatowanie wizualne oferty przestaje być zależne od użytkownika.

Dodatkowe informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znaleźć można na https://dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty/artykul/faq-169.

 

baner-audite

 

PS Chcesz pomóc swoim przyjaciołom, którzy zajmują się e-sprzedażą? Udostępnij ten artykuł na swoim Facebooku lub Twitterze. Dziękuję!

3 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • To chyba musi iść w tym kierunku, zwłaszcza po przejęciu Allegro przez fundusze. Coraz mniej miejsce dla klientów C2C a bardziej platforma biznesowa i to najlepiej ładna i wystandaryzowana B2C. A nie oszukujmy się, z perspektywy klienta sporo szablonów wygląda tak raczej słabo i trochę przestarzale.
    Jak tego allegro nie zrobi, to przy wejściu Amazona na poważnie będzie miazga.

  • Czas się zbroić, bo działają coraz bardziej ekspansywnie i pochłaniają kolejne segmenty na rynku. Już teraz ostro atakują remarketingiem na Google 5Merchancie, czas pokaże co będzie dalej.

    Sam robię co mogę, żeby uniezależnić się od ich infrastruktury, ale łatwo nie jest. Niestety branża, w której handluję jest mocno spenetrowana przez Allegro i część klientów w ogóle nie wyobraża sobie zakupów poza ich platformą.

    Dzięki Maciej za newsa, sam w ogóle nie ogarnąłem, że nowy kreator to coś innego niż rozjeżdżające się szablony graficzne.

Maciej Dutko

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl, w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „evolu-evolu” i zdobądź 10% zniżki)


Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.


Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!


Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.


Wysyłamy nieco przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl.


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem akcjonariusz Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Szkolenie E-biznes do Kwadratu
Kultowe szkolenie dla e-sprzedawców "E-biznes do Kwadratu"
[dodaj do koszyka, wpisz kod "300" i zobacz, co się stanie!]
• 18,5 godzin wideo,
• 33 proste techniki na zwiększenie sprzedaży,
• 42 przystępne moduły tematyczne,
• 286 konkretnych wytycznych,
• 792 pouczające kejsy,
• ponad 1300 audytów ofert e-sprzedażowych,
• nawet 100-krotne wzrosty sprzedaży!
• 10 tys. przeszkolonych e-sprzedawców!
nieruchomości - najlepsze książki