Jakiś czas temu dokuczałem mBankowi za uchybienia w realizacji programu partnerskiego. Dziś dla odmiany przyznaję dutkońskiego „głaska” za akt wyśmienitej obsługi klienta. Zobacz, jak to się robi – takie wzory warto naśladować.
Za parę tygodni wyjeżdżam z Kamilem Cebulskim do Zambii. Przez jakiś czas będę więc poza firmą, ale podatki, ZUS-y, rachunki – płacić trzeba. Problem techniczny jest prosty: nie wiem, jak w Afryce będzie z zasięgiem telefonicznym, dlatego wysłałem do mBanku pytanie, w jaki sposób mogę potwierdzać przelewy jeśli okaże się, że SMS-owe hasła jednorazowe nie dochodzą.
Odpowiedź przyszła tyle szybka, co rewelacyjnie kompetentna i kompleksowa:
Witam,
w odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, iż mBank oferuje dwie możliwości autoryzowania operacji:
– hasła sms-we,
– lista haseł w formie papierowej.
Jeżeli chciałby Pan zmienić tryb autoryzacji operacji z haseł sms-ch na listę haseł jednorazowych, w formie papierowej, to w pierwszej kolejności, konieczne jest zamówienie listy haseł.
Listę haseł jednorazowych w formie papierowej, może Pan zamówić samodzielnie, na stronie transakcyjnej.
W tym celu, należy po zalogowaniu na stronie transakcyjnej, przy użyciu 8-cyfrowego Identyfikatora Klienta i hasła do Internetu, wybrać opcję z menu: >ustawienia i konfiguracja, >hasła jednorazowe i sms, >zamów listę haseł. Może Pan od razu złożyć zamówienie na wysyłkę kilku sztuk – listy haseł. Na jednej liście jest 50 haseł.
Listę haseł może Pan również zamówić dzwoniąc na mLinię, pod podane poniżej numery telefonów kontaktowych. Po połączeniu, proszę wybrać cyfrę 1 oznaczającą, iż jest się naszym Klientem, następnie należy wprowadzić nr identyfikacyjny Klienta (8 cyfrowy login z Internetu), zatwierdzić go krzyżykiem pod 9 czyli #, w dalszej kolejności automatyczny lektor poprosi Pana o 3 wybrane cyfry z Telekodu (6 cyfrowy), na końcu proszę postępować zgodnie ze wskazówkami lektora.
Nową listę, powinien Pan otrzymać w terminie około 14 dni, od momentu jej wygenerowania przez Bank. Lista haseł jednorazowych jest przesyłana w stanie nieaktywnym, pocztą, na Pana adres korespondencyjny, podany do wiadomości Banku.
Opłata za zamówienie jednej sztuki listy haseł wynosi 9 PLN, wg obowiązującej Tabeli Opłat i Prowizji.
W celu aktywacji pierwszej listy haseł, konieczny jest Pana kontakt z operatorem mLinii. Konsultant, mając dostęp do Pana danych, pomoże od razu w zmianie trybu autoryzacji z haseł sms-ch, na hasła jednorazowe.
Nadmieniam, iż hasła sms-we generowane są przez Bank na numer telefonu komórkowego, również jeśli przybywa Pan za granicą. Mogę natomiast docierać z pewnym opóźnieniem.
Ponadto numer telefonu podawany do przesyłania haseł sms-ch, może być numerem zagranicznego operatora. Natomiast występują pewne ograniczenia systemowe, tzn, zarejestrowanie zagranicznego numeru telefonu jest niemożliwe ze względów systemowych w sytuacji, kiedy numer składa się z mniej niż 9 znaków lub więcej niż 9 znaków.
Jeżeli jest możliwa zmiana, to proszę mieć na uwadze, iż na zagraniczny numer telefonu nie są realizowane oddzwonienie z Banku, w celu aktywacji/odblokowania dostępu do Teleserwisu, np. w sytuacji zapomnianego Telekodu.
Zmiana numeru telefonu nie jest związana z opłatami. Bank generuje hasła sms-we bezpłatnie, bez względu czy jest to numer krajowego czy zagranicznego operatora.
Na zakończenie dodam, iż może Pan wcześniej zaplanować wykonanie przelewów do Urzędu Skarbowego i ZUS-u, zlecając przelewy z datą przyszłą.
Mam nadzieję, iż powyższa odpowiedź będzie dla Pana pomocna.
Pozdrawiam
Izabela W…
Wydział Obsługi Klientów mBanku
Biuro Obsługi Klientów
Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że dobrą obsługę klienta należy promować i podawać za wzór. Zwłaszcza dziś, kiedy konsultanci w co większej firmie potrafią komunikować się niemal wyłącznie szablonami, próbując przejąć kompetencje średnio rozgarniętych automatów do kawy, wypluwających wciąż ten sam bezduszny kontent.
Pamiętajmy o tym, że dobra odpowiedź ze strony sprzedawcy/konsultanta/pracownika działu obsługi klienta jest bezcenna tak dla budowania relacji z tym ostatnim, jak i dla optymalizacji obsługi („zaspokojony” informacyjnie klient po takim akcie komunikacji nie będzie dłużej zawracał głowy, domagając się dodatkowych pieszczot;).
Dodaj komentarz