25 grudnia weszły w życie nowe przepisy, które ułatwią życie kupującym w internecie, ale utrudnią e-sprzedawcom. Jeśli handlujesz na Allegro lub prowadzisz sklep internetowy, musisz je poznać i wdrożyć w życie.
Aby uporządkować informacje o nowych, jak i o dotychczasowych zasadach, powstała książka „Prawo w e-biznesie”. Znajdziesz w niej informacje, które dotyczą zarówno początkujących, jak i bardziej zaawansowanych e-sprzedawców, m.in.:
- kiedy amatorska e-sprzedaż staje się e-biznesem wymagającym rejestracji?
- która z form działalności gospodarczej jest optymalna?
- jak płacić podatki prowadząc e-biznes?
- co e-sprzedawca musi wiedzieć o gwarancji, rękojmi i zwrotach?
- jak powinien wyglądać pełny i prawidłowy regulamin e-sklepu?
- za które klauzule niedozwolone e-sprzedawcy są najczęściej karani i co za nie grozi?
- co wolno sprzedającemu na Allegro, a na co regulamin nie pozwala?
- jak należycie chronić dane osobowe klientów, by nie narazić się GIODO?
- o co chodzi z plikami „cookies” i o czym musimy pamiętać?
- jak radzić sobie z nieuczciwą konkurencją w e-biznesie?
- w jaki sposób prowadzić e-mail marketing, by nie spamować?
- jak mądrze i etycznie redukować liczbę zwrotów dokonywanych przez e-klientów?
- jak chronić swoje oferty, zdjęcia, teksty, znaki towarowe i domeny przed nielegalnym wykorzystaniem?
- co blogerzy muszą wiedzieć o prawie prasowym?
- jak bezpiecznie importować towary z Chin?
- co można zyskać przenosząc firmę do Wielkiej Brytanii?
- dlaczego warto wdrożyć w e-sklepie płatności bitcoinami i o czym trzeba wiedzieć?
Autorzy książki to eksperci specjalizujący się w poszczególnych obszarach e-biznesu: Kamil Biernat (Vershold, PrawoChinskie.pl), Konrad Cioczek (Kancelaria Ensis), Maciej Dutko (Grupa Dutkon.pl, Evolu.pl), Dominik Homa (AkademiaBitcoin.pl), Marek Niedźwiedź (Aexea, Wolny od ZUS), Jakub Szajdziński (Kancelaria Ensis), Piotr Szulczewski (PIT.pl, VAT.pl, Bankier.pl), Paulina Trzeciak (Kancelaria Ensis).
Książkę zamówisz w naszym sklepie lub na stronie wydawcy.
PS Jeśli zależy Ci na poprawie jakości polskiego e-handlu, udostępnij, proszę, ten artykuł na swoim Facebooku (przycisk poniżej).
Jak ktoś reklamuje hasłem „najbardziej optymalna” to zastanawiają mnie dwie rzeczy: 1. Wykształcenie i kompetencje autora, 2. Czy w ogóle rozumie to co pisze?
Dziękuję za wyłapanie tego językowego potworka – poprawiony:)
Ciekawa książka. Trzeba będzie ją dołączyć do kolekcji.
To wydaje się być dobrą pozycję także dla kupujących, którzy często nie wiedzą, że nie mają racji a wytyczają prawdziwą artylerię.