Ostrą parą ruszyły prace nad nowym, trzecim wydaniem kultowej „Biblii e-biznesu”. Wprawdzie „Dwójka” w 90 procentach pozostaje aktualna, ale w wersji 3.0 zapowiada się sporo nowości. Oto część z nich.


Z ostatniej chwili: PRZEDSPRZEDAŻ ruszyła:
www.bibliae-biznesu.pl


Idea kompleksowej książki nt. prowadzenia biznesu on-line zrodziła się jakieś 10 lat temu, a w 2013 ukazało się pierwsze wydanie „Biblii e-biznesu”.

 

Garść ciekawostek o wyd. I:

  • premiera: 2013
  • liczba stron: 648
  • 9 działów głównych, ok. 80 rozdziałów
  • autorów: 25
  • pierwszy nakład: 1500 egz. (nakład planowany na 24 m-ce sprzedał się w 12 dni)
  • drugi nakład: 1500 egz. (sprzedany w 6 tygodni)
  • status bestsellera uzyskany jeszcze na etapie przedsprzedaży (15. miejsce)
  • bestseller nr 1 w 5 dni po premierze
  • na liście bestsellerów przez 2 lata od premiery
  • 1 miejsce za najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie „Economicus” organizowanym przez „Gazetę Prawną” (2014), w której jurorami byli m.in. prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, redaktor naczelny miesięcznika „Książki”, członek zarządu NBP, członek zarządu PAP i in.
  • ocena czytelników Helionu: 5,5/6
  • ocena czytelników serwisu Lubimy Czytać: 7,8/10
  • zamówienia: https://onepress.pl/view/bibebi.htm

 

Garść ciekawostek o wyd. II:

  • premiera: 2016
  • liczba stron: 800
  • 9 działów głównych, ok. 120 rozdziałów
  • autorów: 59
  • w pierwszym roku 1 egz. kupowany był w Polsce średnio co 2 godziny
  • już na etapie przedsprzedaży książka dotarła do 2. miejsca listy bestsellerów
  • status bestsellera utrzymywała przez 10 m-cy
  • bestseller Empiku w kategorii „Biznes”
  • ocena czytelników Helionu: 5,5/6
  • ocena czytelników LubimyCzytać.pl: 7,5/10
  • tytuł „Najlepszej Książki Roku” i „Oscar Czytelników” (najlepsza wg czytelników książka Grupy Wydawniczej Helion spośród kilkuset wydanych w 2016 r. pozycji)
  • zamówienia: www.bibliae-biznesu.pl lub www.bibliaebinzesu.pl

 

Co nowego w wydaniu III (2021)?:

  • Aktualizacja treści. Jakkolwiek II wydanie pozostaje w bardzo dużym stopniu aktualne, w „Trójce” pojawi się ponad 40 nowych rozdziałów tematycznych, solidne odświeżenie wcześniejszych oraz wycięcie paru tematów, które nie przyjęły się w polskim e-commerce. W sumie książka będzie liczyła ok. 160 rozdziałów.
  • Kilkudziesięciu nowych autorów. Już ekipa wcześniejszego wydania była niezwykle silna, ale teraz wzmocni ją szereg nowych współtwórców – rozpoznawalnych w swoich dziedzinach ekspertów. Oto wszyscy „bibliści” (o ile po drodze ktoś się „nie wysypie”): Adam Pioch, Adrian Gamoń, Adrian Gorzycki, Agnieszka Dejnaka, Andrzej Burzyński, Angelika Chimkowska, Artur Maciorowski, Barbara Rogala, Barbara Stawarz-García, Bartosz Kolanek, Bartosz Langa, Dagmara Łuczyńska, Damian Kołata, Damian Wiszowaty, Daria Gaca, Dariusz Puzyrkiewicz, Dawid Starzykiewicz, Grzegorz Grabowski, Iga Krynicka-Pieleszek, Ilona Przetacznik, Izabela Wisłocka, Jacek Kotarbiński, Jakub Jasiński, Jakub Sobczak, Jakub Szajdziński, Jason Hunt, Justyna Trzupek, Kamil Cebulski, Kamila Kruk, Karol Froń, Konrad Cioczek, Krzysztof Burzyński, Krzysztof Marzec, Krzysztof Rdzeń, Łukasz Kamiennik, Łukasz Marczewski, Maciej Dutko, Maciej Lewiński, Maciej Stępa, Magdalena Pawłowska, Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Marcin Godlewski, Marcin Łukiańczyk, Marcin Osman, Marcin Pieleszek, Marcin Piwowarczyk, Marcin Wsół, Marek Golec, Marek Jankowski, Marek Niedzwiedz, Maria Kobryń, Mateusz Chłodnicki, Mateusz Grzywnowicz, Michał Kosel, Michał Lidzbarski, Michał Sadowski, Michał Spławski, Mikołaj Lech, Mikołaj Winkiel, Monika Czaplicka, Paweł Fornalski, Paweł Korycki, Paweł Królak, Paweł Krzyworączka, Paweł Mielczarek, Paweł Sala, Paweł Tkaczyk, Piotr Dywański, Piotr Kiełcz, Piotr Motyl, Piotr Oracz, Piotr Szulczewski, Rafał Namieciński, Rafał Sadłowski, Robert Bekas, Robert Okulski, Robert Solga, Sławomir Sikora [edit listopad 2020: Sławek niestety musiał zrezygnować z udziału w projekcie], Tomasz Burcon, Tomasz Maciejewski, Tomasz Palak, Trader21, Zbigniew Krakowski.
  • Nowy dział „BHP e-biznesu”. Książka będzie liczyła 10 działów tematycznych:

Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu
Rozdział 2. Sklep internetowy
Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace
Rozdział 4. Usługi on-line
Rozdział 5. E-marketing
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem
Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka
Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży
Rozdział 9. E-biznes a prawo
Rozdział 10: BHP w e-biznesie

W nowym dziale 10 omówimy cały szereg dodatkowych treści, m.in.: kwestie związane ze zdrowiem e-przedsiębiorcy, specyfikę funkcjonowania kobiet w e-biznesie, aspekty bezpieczeństwa, ale też podpowiemy, jak mądrze reinwestować zyski z działań e-firmy, jak (i kiedy) warto sprzedać biznes, a jak przeprowadzić upadłość (bo i takie smutne scenariusze niekiedy się zdarzają).

Dział 5 („E-marketing”) wzbogacony zostanie o najnowsze trendy i najbardziej efektywne sposoby promowania swoich działań w sieci, z kolei w dziale 6 pojawi się parę nowych wątków pozwalających poprawić jakość i skuteczność komunikacji z klientami.

Zmian będzie oczywiście jeszcze więcej, ale nie uprzedzajmy faktów;).

  • Znacznie intensywniejszy marketing. Wydawca, autorzy oraz nowi, mocni patroni wydania zapewnią niespotykaną wcześniej promocję. Dzięki temu mamy nadzieję dotrzeć do min. 10 tysięcy czytelników w pierwszych 18 miesiącach od premiery.
  • Nowy tytuł i nowa okładka. To niby oczywiste, ale książka – jak by nie patrzeć – jest produktem, a produkt wymaga dobrego opakowania. Po burzliwej dyskusji w siedzibie wydawnictwa uznaliśmy, że pozostaniemy przy obecnej gamie kolorów (biel, czerń i pomarańcz), ale tym razem dominujący będzie oranż – dzięki temu „Biblia” dodatkowo wyróżni się z tłumu. Tytuł książki zyskał natomiast dopisek „3.0” (aby nie było wątpliwości, że chodzi o kolejne wydanie/wersję, a nie o kolejną część), tym razem rezygnujemy z podtytułu (choć propozycje padały ciekawe: „Koran e-biznesu”, „Biblia e-biznesu. Apokalipsa”, „Biblia e-biznesu. Reaktywacja”).

Zamów w przedsprzedaży:
www.bibliae-biznesu.pl


7 komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl (korekta tekstów), w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Mucha w czekoladzie”,
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „RABAT-EVOLU” i zdobądź 10% zniżki na domenę lub „RABAT-55EVOLU” i zgarnij aż 55% zniżki na hosting!)


Sporo podróżuję (jakieś 80 odwiedzonych krajów, +150 lotnisk i +500 lotów). Korzystne bilety oraz wygodne połączenia wyszukuję głównie na Kiwi.com (polecam zwłaszcza przy podróżach wieloetapowych – załóż konto z ww. linku i odbierz 50 zł).


Najlepszy internet w Polsce? Orange Flex w formie aplikacji, który służy mi jako net mobilny, stacjonarny i zagraniczny! Pobierz, załóż konto i przed wyborem formy płatności wpisz kod MACIEJ9K94, a dostaniesz 3 m-ce po 1 zł + 30 zł do wykorzystania.


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem jeden z pierwszych akcjonariuszy Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


A jako że nie zawsze mam czas zadbać o zdrowe jedzenie, od lat pomaga mi wygodny i zdrowy katering z dostawą pod same drzwi, Nice To Fit You, który również polecam!


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Uwaga: promocje się zmieniają, a ja nie za wszystkim nadążam. Nie gniewaj się więc, jeśli okaże się, że któraś z nich już się zakończyła, lecz daj mi znać, a uaktualnię opis.

Mucha w czekoladzie, Maciej Dutko