Ostrą parą ruszyły prace nad nowym, trzecim wydaniem kultowej „Biblii e-biznesu”. Wprawdzie „Dwójka” w 90 procentach pozostaje aktualna, ale w wersji 3.0 zapowiada się sporo nowości. Oto część z nich.
Z ostatniej chwili: PRZEDSPRZEDAŻ ruszyła:
www.bibliae-biznesu.pl
Idea kompleksowej książki nt. prowadzenia biznesu on-line zrodziła się jakieś 10 lat temu, a w 2013 ukazało się pierwsze wydanie „Biblii e-biznesu”.
Garść ciekawostek o wyd. I:
- premiera: 2013
- liczba stron: 648
- 9 działów głównych, ok. 80 rozdziałów
- autorów: 25
- pierwszy nakład: 1500 egz. (nakład planowany na 24 m-ce sprzedał się w 12 dni)
- drugi nakład: 1500 egz. (sprzedany w 6 tygodni)
- status bestsellera uzyskany jeszcze na etapie przedsprzedaży (15. miejsce)
- bestseller nr 1 w 5 dni po premierze
- na liście bestsellerów przez 2 lata od premiery
- 1 miejsce za najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie „Economicus” organizowanym przez „Gazetę Prawną” (2014), w której jurorami byli m.in. prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, redaktor naczelny miesięcznika „Książki”, członek zarządu NBP, członek zarządu PAP i in.
- ocena czytelników Helionu: 5,5/6
- ocena czytelników serwisu Lubimy Czytać: 7,8/10
- zamówienia: https://onepress.pl/view/bibebi.htm
Garść ciekawostek o wyd. II:
- premiera: 2016
- liczba stron: 800
- 9 działów głównych, ok. 120 rozdziałów
- autorów: 59
- w pierwszym roku 1 egz. kupowany był w Polsce średnio co 2 godziny
- już na etapie przedsprzedaży książka dotarła do 2. miejsca listy bestsellerów
- status bestsellera utrzymywała przez 10 m-cy
- bestseller Empiku w kategorii „Biznes”
- ocena czytelników Helionu: 5,5/6
- ocena czytelników LubimyCzytać.pl: 7,5/10
- tytuł „Najlepszej Książki Roku” i „Oscar Czytelników” (najlepsza wg czytelników książka Grupy Wydawniczej Helion spośród kilkuset wydanych w 2016 r. pozycji)
- zamówienia: www.bibliae-biznesu.pl lub www.bibliaebinzesu.pl
Co nowego w wydaniu III (2021)?:
- Aktualizacja treści. Jakkolwiek II wydanie pozostaje w bardzo dużym stopniu aktualne, w „Trójce” pojawi się ponad 40 nowych rozdziałów tematycznych, solidne odświeżenie wcześniejszych oraz wycięcie paru tematów, które nie przyjęły się w polskim e-commerce. W sumie książka będzie liczyła ok. 160 rozdziałów.
- Kilkudziesięciu nowych autorów. Już ekipa wcześniejszego wydania była niezwykle silna, ale teraz wzmocni ją szereg nowych współtwórców – rozpoznawalnych w swoich dziedzinach ekspertów. Oto wszyscy „bibliści” (o ile po drodze ktoś się „nie wysypie”): Adam Pioch, Adrian Gamoń, Adrian Gorzycki, Agnieszka Dejnaka, Andrzej Burzyński, Angelika Chimkowska, Artur Maciorowski, Barbara Rogala, Barbara Stawarz-García, Bartosz Kolanek, Bartosz Langa, Dagmara Łuczyńska, Damian Kołata, Damian Wiszowaty, Daria Gaca, Dariusz Puzyrkiewicz, Dawid Starzykiewicz, Grzegorz Grabowski, Iga Krynicka-Pieleszek, Ilona Przetacznik, Izabela Wisłocka, Jacek Kotarbiński, Jakub Jasiński, Jakub Sobczak, Jakub Szajdziński, Jason Hunt, Justyna Trzupek, Kamil Cebulski, Kamila Kruk, Karol Froń, Konrad Cioczek, Krzysztof Burzyński, Krzysztof Marzec, Krzysztof Rdzeń, Łukasz Kamiennik, Łukasz Marczewski, Maciej Dutko, Maciej Lewiński, Maciej Stępa, Magdalena Pawłowska, Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Marcin Godlewski, Marcin Łukiańczyk, Marcin Osman, Marcin Pieleszek, Marcin Piwowarczyk, Marcin Wsół, Marek Golec, Marek Jankowski, Marek Niedzwiedz, Maria Kobryń, Mateusz Chłodnicki, Mateusz Grzywnowicz, Michał Kosel, Michał Lidzbarski, Michał Sadowski, Michał Spławski, Mikołaj Lech, Mikołaj Winkiel, Monika Czaplicka, Paweł Fornalski, Paweł Korycki, Paweł Królak, Paweł Krzyworączka, Paweł Mielczarek, Paweł Sala, Paweł Tkaczyk, Piotr Dywański, Piotr Kiełcz, Piotr Motyl, Piotr Oracz, Piotr Szulczewski, Rafał Namieciński, Rafał Sadłowski, Robert Bekas, Robert Okulski, Robert Solga, Sławomir Sikora [edit listopad 2020: Sławek niestety musiał zrezygnować z udziału w projekcie], Tomasz Burcon, Tomasz Maciejewski, Tomasz Palak, Trader21, Zbigniew Krakowski.
- Nowy dział „BHP e-biznesu”. Książka będzie liczyła 10 działów tematycznych:
Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu
Rozdział 2. Sklep internetowy
Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace
Rozdział 4. Usługi on-line
Rozdział 5. E-marketing
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem
Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka
Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży
Rozdział 9. E-biznes a prawo
Rozdział 10: BHP w e-biznesie
W nowym dziale 10 omówimy cały szereg dodatkowych treści, m.in.: kwestie związane ze zdrowiem e-przedsiębiorcy, specyfikę funkcjonowania kobiet w e-biznesie, aspekty bezpieczeństwa, ale też podpowiemy, jak mądrze reinwestować zyski z działań e-firmy, jak (i kiedy) warto sprzedać biznes, a jak przeprowadzić upadłość (bo i takie smutne scenariusze niekiedy się zdarzają).
Dział 5 („E-marketing”) wzbogacony zostanie o najnowsze trendy i najbardziej efektywne sposoby promowania swoich działań w sieci, z kolei w dziale 6 pojawi się parę nowych wątków pozwalających poprawić jakość i skuteczność komunikacji z klientami.
Zmian będzie oczywiście jeszcze więcej, ale nie uprzedzajmy faktów;).
- Znacznie intensywniejszy marketing. Wydawca, autorzy oraz nowi, mocni patroni wydania zapewnią niespotykaną wcześniej promocję. Dzięki temu mamy nadzieję dotrzeć do min. 10 tysięcy czytelników w pierwszych 18 miesiącach od premiery.
- Nowy tytuł i nowa okładka. To niby oczywiste, ale książka – jak by nie patrzeć – jest produktem, a produkt wymaga dobrego opakowania. Po burzliwej dyskusji w siedzibie wydawnictwa uznaliśmy, że pozostaniemy przy obecnej gamie kolorów (biel, czerń i pomarańcz), ale tym razem dominujący będzie oranż – dzięki temu „Biblia” dodatkowo wyróżni się z tłumu. Tytuł książki zyskał natomiast dopisek „3.0” (aby nie było wątpliwości, że chodzi o kolejne wydanie/wersję, a nie o kolejną część), tym razem rezygnujemy z podtytułu (choć propozycje padały ciekawe: „Koran e-biznesu”, „Biblia e-biznesu. Apokalipsa”, „Biblia e-biznesu. Reaktywacja”).
[…] Na jakie kanały generowania ruchu postawić i jak je optymalizować, by osiągać sukces w e-commerce? Jakie trendy zaobserwujemy na rynku e-commerce w erze po COVID-19? O to przepytał mnie Artur Maciorowski, naczelny „Magazynu Online Marketing”, a przy okazji – współautor „Biblii e-biznesu 3.0”. […]
Planujemy duże zmiany w firmie i nie możemy doczekać się kolejnego wydania. Wiadomo mniej więcej kiedy będzie dostępna do zamówień? 🙂
Szacujemy, że w I kw. 2021 – zapraszam do dopisania swojego adresu tu: https://forms.gle/6Vo5p1eTtcutjYPX8 – gdy tylko ruszy przedsprzedaż, damy znać:)
O ja jeszcze pamiętam Pana pozycję o domenach 😉
Nieźle, to moja pierwsza książka:) https://lubimyczytac.pl/ksiazka/126714/domeny-internetowe-krotko-i-na-temat
Czekam z niecierpliwością na wersję 3.0! Szkoda, że to dopiero przyszły rok…
Obowiązkowa książka dla tych, którzy chcą zaczerpnąć garść najważniejszych informacji na temat e-biznesu. Posiadam wersję pierwszą i patrząc na wprowadzane zmiany, trzecia odsłona Biblii e-biznesu z pewnością jest warta uwagi jeżeli aktualnie ktoś poszukuje jednej książki, która dostarczy mu cennych informacji.