Sięgając po tę książkę spodziewałem się szeregu grzecznych rad, jak mechanizmy gier zastosować do optymalizacji działań biznesowych. Otrzymałem coś więcej: fascynujące studium ludzkich reakcji i zachowań, które – znając reguły opisywane przez Tkaczyka – można niemal dowolnie kształtować. Albo raczej – gamifikować.

„Grywalizacja” należy do tych książek, których przeczytanie odkładałem przez 3 lata. Chyba głównie dlatego, że totalnie nie interesuję się grami – jedyne, co o nich wiem, to że Pac-Man jest żółty, a w ostatniej komnacie „Prince of Persia” na dzielnego księcia zamiast księżniczki – czeka zapewne Chuck Norris.

Ostatnio jednak wpadł mi w ucho audiobook. Na czytanie „papieru” nie mam czasu, teraz jednak nie miałem już wymówek. Przesłuchałem.

W swoim uproszczonym wyobrażeniu zakładałem, że teoria grywalizacji mówi, jak sterować zachowaniami ludzi w biznesie (czyli głównie klientów), aby – niczym bezwolne komputerowe ludki – szli tam i robili to, czego chce ich „operator”. Tymczasem Tkaczyk (notabene jeden z nielicznych autorów, którego nie tylko dobrze się czyta, ale i słucha), zabrał mnie w fascynującą podróż po teorii gier i regułach pozwalających budować niesamowitą interakcję z odbiorcami: klientami, kontrahentami, pracownikami, konkurencją…

grywalizacjaGrywalizacja jest zarówno alternatywą, jak i uzupełnieniem współczesnego, coraz mniej udolnego i coraz bardziej skomplikowanego marketingu, rozumianego jako sztuka przekonywania innych osób do swoich produktów, idei czy zachowań. Co najważniejsze jednak, kiedy marketing mówi: „kup to!”, grywalizacja przekonuje: „zagraj!”. I tym… wygrywa.

PS. Zainteresowała Cię ta książka? Znajdziesz ją na www.onepress.pl.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl (korekta tekstów), w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „evolu-evolu” i zdobądź 10% zniżki)


Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.


Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!


Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.


Wysyłamy nieco przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl.


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem akcjonariusz Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Biblia e-biznesu 3.0