Mieszkasz w Australii i ciekawi Cię tematyka efektywnego negocjowania (nie tylko w biznesie)? Zapraszam na mój wykład w Sydney 10 maja, na który zostałem zaproszony przez tamtejszy oddział Mieszkanicznika oraz przez Polish Professionals in Sydney.
Istnieją trzy główne sposoby wzbogacania się: praca (zarabianie pieniędzy), oszczędzanie (redukowanie ich wydawania) i… negocjacje. O ile większość z nas pracuje i zarabia, a prawie każdy stara się – z lepszym lub gorszym skutkiem – gospodarować wydatkami, o tyle mało kto pamięta, że to właśnie mądre targowanie się jest najskuteczniejszą chyba formą akumulowania kapitału.
Problem w tym, że brak nam świadomości negocjacyjnej. Targowanie się bowiem to nie hasła w rodzaju „a jakiś rabacik dostanę?” albo „ooo! za tyle to ja nie kupię!” – owszem, można i tak. Wszak można chodzić zarówno w eleganckich półbutach, jak i w zabłoconych kaloszach – jedno i drugie to przecież buty…
Poznaj 10 praktycznych zasad skutecznego negocjowania na co dzień. Tak, abyś Ty zyskał, a zarazem druga strona – nie straciła. Dowiedz się, jak omijać częste pułapki oraz w jaki sposób odmawiać klientom rabatów, aby i tak chcieli u Ciebie kupować. Popraw swoją kulturę i inteligencję negocjacyjną i… targuj się mądrze w każdej sytuacji!
Podczas spotkania powiem też o naszych dwóch najnowszych projektach dla nieruchomościowców – szkoleniu ROIMaster.pl oraz książce „Nieruchomościowe seppuku”:
Prowadzący: Maciej Dutko
– przedsiębiorca, inwestor, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek (m.in. „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”). Pomysłodawca i koordynator najważniejszej książki w polskim e-commerce „Biblia e-biznesu”.
Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskich szkoleń „E-biznes do Kwadratu” oraz „Zen obsługi klienta”. Felietonista Onet.pl (do 2015), Mensis.pl, „Magazynu Online Marketing”.
Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: Evolu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska). Z powodu pasji do tropienia i zwalczania szkodników, które psują e-sprzedaż, nazywany „doktorem Housem (a przez złośliwców – Magdą Gessler) polskiego internetu”. Propagator etyki w marketingu.
O spotkaniu
- Kiedy: 10 maja 2019, 18:30
- Gdzie: Sydney (Australia), Laneway Education, Level 7, 11-31 York Street, Sydney 2000
- Co: prelekcja (oprócz mnie, wystąpi także Jurek Sempowicz i Tomek Burcon)
- Strona wydarzenia na Fb: www.facebook.com/events/690321304704508 (dołącz i udostępnij!)
- Chcesz zamówić moje książki z dostawą do Sydney? Złóż zamówienie w naszym sklepiku (najpóźniej do 3 maja!) i wpisz w komentarzu hasło „Sydney” – książki dostarczę Ci osobiście do Australii:)
Stowarzyszenie Mieszkanicznik
W styczniu 2012 r. rozpoczęło działalność ogólnopolskie Stowarzyszenie Właścicieli Nieruchomości na Wynajem „Mieszkanicznik”. Po pięciu latach istnienia Stowarzyszenie ma 8000 obserwatorów oraz zrzesza ponad 1700 członków regularnie spotykających się w szesnastu miastach w Polsce i dwóch oddziałach europejskich poza Polską.
Chcemy, aby relacje pomiędzy Wynajmującymi a Najemcami opierały się na jasnych zasadach, aby najemcy podpisując umowy najmu czuli się bezpiecznie i mieli świadomość, że mają do czynienia z profesjonalistami świadczącymi usługi na wysokim poziomie. W tym celu Stowarzyszenie skupia wokół siebie ludzi działających w branży wynajmu, organizuje co miesiąc kilkanaście lokalnych spotkań, prowadzi kongresy, na których ujednolicana jest wiedza i praktyka, a także wprowadza nasz polski rynek na wyższy poziom stając się platformą wymiany wiedzy i doświadczeń.
CYWILIZUJEMY POLSKI RYNEK NAJMU.
Wielu z nas przekonało się już, że potrzebujemy wiedzy i dobrych standardów praktyki, abyśmy byli w stanie lepiej i bezpieczniej zarządzać najmem. Najemcy również odczuwają podnoszenie przez nas standardów w taki sposób, że selekcja odbywa się w sposób jawny i przejrzysty, podpisane umowy zawierają jasne ustalenia obu stron, w naszych nieruchomościach zachowane są zasady bezpieczeństwa i komfortu.
Umowy pomiędzy wyedukowanymi stronami są bezpieczniejsze i dłuższe. Nie powstają wówczas konflikty na skutek braku uzgodnień. Wszystko jest doprecyzowane i wyjaśnione. Zobowiązujemy naszych członków i zachęcamy wszystkich pozostałych właścicieli nieruchomości do wdrażania i stosowania naszego Kodeksu Etyki Mieszkanicznika w relacjach z najemcami. Chcemy, aby wizerunek Stowarzyszenia kojarzył się z WYŻSZYM STANDARDEM NAJMU.
W Polsce rynek mieszkań na wynajem szacowany jest na 660 tysięcy lokali i w najbliższych latach będzie rósł. Tymczasem pod wieloma względami nie osiągnął jeszcze standardów powszechnych w krajach Europy Zachodniej czy w USA. Szara strefa, prawo bardziej chroniące interesy jednej strony, brak bazy „złych najemców”, niski standard obsługi i poziom wiedzy pośredników w najmie, brak kredytów „buy-to-let” ? to tylko niektóre z bolączek polskiego rynku.
DO CZEGO DĄŻYMY?
Misją oraz naszym nadrzędnym celem jest dążenie do ucywilizowania polskiego rynku najmu.
JAK CHCEMY TO REALIZOWAĆ?
Naszą ambicją jest dążenie do ochrony interesów zarówno Mieszkaniczników jak i najemców. Realizujemy to poprzez działania na rzecz zwiększenia równowagi prawnej w relacjach pomiędzy wynajmującymi a najemcami, jak również między Mieszkanicznikami a bankami i innymi podmiotami (spółdzielnie, wspólnoty, administracja). Chcemy również kreować i promować etyczne standardy najmu i działać na rzecz zmiany prawa oraz zwiększania bezpieczeństwa najmu m.in. poprzez powołanie Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu.
GŁÓWNE CELE określone przez zarząd stowarzyszenia na obecną kadencję do 2020 roku to:
- 5000 Członków Stowarzyszenia.
- Lider i zastępca w każdym 100-tysięcznym mieście plus regularne spotkania.
- Dotarcie do 600 tys. właścicieli nieruchomości na wynajem.
- Organizowanie raz w roku NAJLEPSZEGO w Polsce wydarzenia dla właścicieli nieruchomości na wynajem (Kongres Mieszkaniczników)
- Akademia Mieszkancznika -Organizowanie regularnych szkoleń z zarządzania najmem w dużych miastach (min. jedno szkolenie rocznie w każdym głównym mieście.
- Pozyskanie partnerów o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości (banki, instytucje, organizacje, itp.).
- Rozpoznawalność – 50 cytatów w ogólnopolskich mediach rocznie
- Wspieranie nowo powstających firm działających w obszarze rynku najmu.
- Powszechne stosowanie nowych standardów najmu
- Udział partnerski w prowadzeniu konsultacji społecznych.
- Zaktywizowanie członków w celu osiągnięcia poziomu 80 proc opłaconych składek członkowskich.
- Najemcy – eksploracja rynku.
Źródło: www.mieszkanicznik.org.pl/o-nas
[…] styczniu na zaproszenie Asbiro Investors w Sheffield miałem przyjemność wystąpić podczas ciekawej konferencji dla polskich przedsiębiorców, inwestujących w nieruchomości w UK. Temat – a jakże! – negocjacje: czym są a czym […]