Grupa Dutkon.pl i evolu.pl rozpoczynają akcję „Nie bądź stegozaur – nie przelewaj na poczcie!”. Celem operacji jest zachęcenie ludzi do dokonywania darmowych przelewów internetowych, zamiast generowania kolejek na poczcie.
XXI wiek, tzw. globalna wioska, powszechny dostęp do Internetu, ogromna oferta usług bankowości elektronicznej i… nadal tysiące osób robiących przelewy pieniężne na poczcie. Czy to jakieś nieporozumienie?

Sytuacja jest zła: jedna osoba, dokonująca wpłaty przy okienku pocztowym, blokuje średnio 6 osób (w tym samą siebie, pracownika poczty oraz osoby czekające w kolejce). Przeprowadzenie operacji trwa ok. 4 minut.
Kalkulacja jest prosta: dokonanie jednego tylko przelewu pocztowego kosztuje społeczeństwo stratę 24 cennych minut, które poszkodowane (!) osoby mogłyby przeznaczyć na sensowniejsze czynności. Takich przelewów na Poczcie Polskiej każdego dnia dokonuje się tysiące, co w skali kraju i społeczeństwa oznacza niewyobrażalne marnotrawienie cennego zasobu, jakim jest czas.
O ile zrozumieć można osoby starsze, ludzi pozbawionych dostępu do Sieci lub – po prostu – niepotrzebujących i nieposiadających kont w e-bankach, o tyle zaskakuje liczba młodych ludzi (-50), którzy okupując okienka pocztowe trwonią czas własny i innych ludzi. Z każdym takim przelewem wyrzucają też w błoto pieniądze: pocztowy przelew na rachunek bankowy pożera 2,5 zł dla kwot do 1000 zł; tymczasem robiąc taką operację w większości banków internetowych nie zapłacisz ani grosza!
Grupa Dutkon.pl w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu rozpoczyna akcję uświadamiania i edukacji w tym temacie. Włącz się do promocji przelewów elektronicznych, jako szybszych, bezpieczniejszych i tańszych niż przelewy pocztowe.
- Wejdź na Facebooka i kliknij „Lubię to” – poprzesz naszą inicjatywę.
- Skopiuj na swoją stronę lub na swoją Tablicę na Facebooku poniższy obrazek wraz z linkiem do tego artykułu (http://evolu.pl/ogolne/nie-badz-stegozaur-nie-przelewaj-na-poczcie/).
- W zamian w komentarzu do tego wpisu możesz bezpłatnie zamieścić link do Twojej strony zawierającej logo naszej akcji:
Dodaj komentarz