Zrobić doktorat – to dzisiaj pikuś. Zrobić i… przepaść w odmętach uczelnianych lub na rynku słabo płatnej pracy. Można też inaczej: zrobić błyskotliwą karierę i dyktować rynkowi własne warunki. Ale najpierw – trzeba zbudować własną markę.
Zrobiłeś doktorat, posiadasz stopień naukowy i myślisz: „Co teraz?”? Zostać na uczelni i wsiąknąć w akademicki system, czy pójść w świat, robić biznes? Na uczelni masz już „jakąś” pozycję, ale „jakoś” a „jakość” to nie to samo. Z drugiej strony w biznesie czeka na Ciebie nie mniejsza rywalizacja w powszechnym pędzie do nagrody o nazwie „Sukces”.
Niezależnie którą ścieżkę wybierzesz, myśląc o rozwoju i zaistnieniu na rynku musisz zbudować swoją osobistą i rozpoznawalną markę eksperta. A wbrew pozorom, są ku temu dziesiątki sposobów i setki możliwości. Poznaj najciekawsze z nich.
Wraz z Uczelnianym Centrum Innowacji i Transferu Technologii UAM zapraszam młodych naukowców z Poznania (i okolic) na szkolenie „(Wy)promuj się!” – już 14 maja. Zgłoszenia: www.ucitt.pl
Dodaj komentarz