Ciekawe, czy zgadniesz, dzięki czemu najlepsze e-sklepy dotarły na szczyt rankingu serwisu Opineo.pl 2015. Podpowiedzią może być już nazwa serwisu, który przeprowadził badanie. No dobrze, ale czy pozytywne opinie na temat sprzedawcy wystarczą, aby chwycić klienta za serce?

 

Już na wstępie rankingu czytamy, że kluczem do sukcesu jest praca nad dobrą reputacją. W pojęciu „reputacja” mieści się jednak bardzo wiele elementów, których synergia dopiero powoduje, że dana firma zaczyna cieszyć się prawdziwym uznaniem klientów. Wśród elementów tych jest oczywiście rozpoznawalna marka, ale też opinie i rekomendacje. Oprócz tych pozytywnych, także negatywne oraz sposób reagowania na nie i rozwiązywania problemów, na jakie napotykają klienci każdego sklepu.

Według rankingu, 75,9% kupujących potwierdza, że porzucili chęć zakupu w danej firmie po zapoznaniu się z negatywnymi opiniami na jego temat. O ile jednak nie zawsze uda się uniknąć niepochlebnych opinii, o tyle można osłabić ich destrukcyjną moc – czasami wystarczy odpowiednia reakcja, pozytywna odpowiedź, chęć rozwiązania problemu zgłoszonego przez klienta, a powyższy współczynnik można bardzo znacząco obniżyć. Potwierdzają to moje własne obserwacje sprzedawców Allegro: wielu z nich, mimo że posiada całkiem sporo „negatywów”, wychodzi z nich obronną ręką i utrzymuje wysoką sprzedaż właśnie dzięki konstruktywnym i etycznym reakcjom na zastrzeżenia i pretensje kupujących. Ci zaś, którzy tego nie potrafią lub – na ten przykład – szczują wręcz klienta sądem, lecą w dół.

Raport Opineo bazuje głównie właśnie na rekomendacjach, które dziś, w świecie zalanym komunikatami marketingowymi, uważane są za jedne z najbardziej wartościowych organicznych drogowskazów zakupowych. Co ciekawe, zestawienie sklepów cieszących się najlepszymi opiniami rozbito na trzy typy ze względu na wielkość firmy: mega-sklepy (czyli nestorzy e-branży), sklepy średniej wielkości oraz młode wilki e-biznesu.

W pierwszej grupie rządzi następujący triumwirat:

ranking-sklepow-2015-mega-gracze

 

Opinie i rekomendacje to jedno. Druga kwestia, leżąca u podnóża sukcesu w e-biznesie, to oryginalność. W raporcie czytamy:

Połowa sukcesu w e-biznesie to pomysł na to, CO warto sprzedawać. Druga połowa to pomysł na to — JAK sprzedawać. Przyjrzeliśmy się sklepom internetowym, których głównym wyróżnikiem na rynku jest oryginalny asortyment i specjalistyczna wiedza o oferowanym produkcie.

Co jeszcze wpływa na powodzenie w e-sprzedaży? Na co kładą nacisk także eksperci, prognozując kierunki e-rynku w 2015? I jak wyglądają rankingi sklepów w poszczególnych branżach? Zapraszam do lektury „Rankingu sklepów internetowych” serwisu Opineo.pl.

 

Pobierz ranking (PDF, 21 MB) – kliknij:

ranking-sklepow-2015

Źródło: Opineo.pl

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl (korekta tekstów), w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „evolu-evolu” i zdobądź 10% zniżki)


Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.


Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!


Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.


Wysyłamy nieco przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl:


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem akcjonariusz Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

"Biblia e-biznesu 3.0" + 2 książki gratis!