Prawie 60 autorów, 120 rozdziałów tematycznych, blisko 800 stron i kilka tysięcy konkretnych porad – to druga edycja „Biblii e-biznesu” – największej i najważniejszej książki w branży. Książka już w przedsprzedaży okazała się bestsellerem!
– to początek wstępu otwierającego „Biblię e-biznesu 2”. Zdradzam w nim radości i zmagania, jakie towarzyszyły pracom nad tym monstrualnym tomiskiem, ale przypominam też, z czego najbardziej jesteśmy dumni: ja, jako pomysłodawca całej tej zabawy, i kilkudziesięciu świetnych ludzi, bez których „Biblia e-biznesu” nadal byłaby tylko nieuchwytną złudą. Marzeniem, które udało się jednak zmaterializować i które pomogło już kilkudziesięciu tysiącom polskich e-przedsiębiorców.
Pierwsze wydanie „Biblii e-biznesu” odniosło olbrzymi sukces:
- nakład, którego sprzedaż kalkulowano na 2 lata, został wykupiony w ciągu pierwszych 12 dni; niezbędny okazał się szybki dodruk, ale i drugi nakład rozszedł się migiem – my zaś dostaliśmy zasłużony ochrzan od Czytelników, którzy wkurzali się nie mogąc dostać książki,
- publikacja przez dwa lata miała status bestsellera, kilkukrotnie wskakując w tym czasie na pierwsze miejsce,
- książka zdobyła pierwszą nagrodę „Economicus” w konkursie organizowanym przez „Gazetę Prawną” – kilkunastu wybitnych ekonomistów uznało ją za najlepszy poradnik ekonomiczny roku,
- największym i najważniejszym honorem jest jednak ocena, jaką wystawiłeś nam Ty – Czytelnik „Biblii e-biznesu”: piątka z dużym plusem w 6-stopniowej skali:
Mamy nadzieję, że „Biblia e-biznesu 2” zapracuje sobie na pełną Szóstkę:).
Co ciekawe, już na etapie przedsprzedaży i na tydzień przed oficjalną premierą (27 września), książka dotarła do 2. miejsca Listy Bestsellerów:
A czym różni się „Dwójka” od wydania pierwszego?
– to pytanie pada bardzo często. Różnice są znaczne:
- Aktualność – „Jedynka” ukazała się w 2013 r. Przez te trzy lata e-commerce zmienił się ogromnie: na znaczeniu straciły zakupy grupowe, Allegro wprowadziło słynną „trafność” i nowy standard formatowania zdjęć, w życie weszły nowe przepisy konsumenckie – a to tylko kropla w oceanie zmian, które uwzględnia nowa edycja „Biblii”.
- Kompleksowość i zawartość – o ile już pierwsze wydanie starało się poruszyć wszystkie najważniejsze aspekty prowadzenia e-biznesu w 80 podrozdziałach tematycznych, o tyle w wydaniu drugim jest ich blisko 120, czyli o 50% więcej.
- Dwukrotnie więcej autorów – przy wydaniu pierwszym pracowało 25 specjalistów; w projekcie „Biblia e-biznesu 2” udział brało ponad dwukrotnie więcej ekspertów w swoich dziedzinach, co gwarantuje nie tylko olbrzymie bogactwo treści, ale też różnorodność formy. Oprócz felietonu Jasona Hunta o blogu jako samodzielnym modelu biznesowym znajdziesz syntetyczne rozdziały Rafała Brzoski o Paczkomatach czy Pawła Sali o FreshMailu. Michał Sadowski i Mikołaj Winkiel, którzy w praktyczny sposób uświadamiają, dlaczego już dziś powinieneś monitorować internet, sąsiadują z Jackiem Kotarbińskim, który z eseistyczną lekkością dokonuje syntezy obecnych i prognozuje rozwój nowych rynków w e-biznesie. Znajdziesz tu teksty z laserową precyzją koncentrujące się na konkretnych narzędziach czy problemach (jak rozdział Artura Kurasińskiego o zastosowaniu YouTube’a w e-biznesie, czy mój tekst obnażający sekrety „trafności” Allegro); ale w „Biblii 2” nie brakuje także tekstów przekrojowych, jak choćby szerokie spojrzenie Marka Jankowskiego na błędy popełniane głównie przez średnich e-sprzedawców.
Masz więc gwarancję pasjonującej lektury!
No właśnie: ale kim właściwie są autorzy „Biblii e-biznesu 2”?
Kilku z nich właśnie wymieniłem. Ale wszyscy – co najważniejsze – są praktykami, których łączne doświadczenie w e-biznesie wynosi ponad 1000 lat, i których zwerbowanie do stworzenia tej książki stanowiło – a niech tam, powiem to wprost! – najtrudniejszą część projektu. Prezesi spółek (także giełdowych), wybitni marketerzy, popularni blogerzy, charyzmatyczni influencerzy, menedżerowie działów e-commerce i marketingu w największych polskich biznesach i e-biznesach (z Allegro, InPostem, Furgonetką, Brand24 czy Freshmailem włącznie).
Poznajesz tych Państwa?:
Michał Bąk Daniel Bossy Wojciech Bryzek Rafał Brzoska Mateusz Chłodnicki Piotr Chmielewski Marcin Cichoń Konrad Cioczek Marcin Cisek Jakub Cyran Monika Czaplicka Dawid Dudek Jacek Dudzic Maciej Dutko Piotr Dywański Marcin Godlewski Dominik Homa Jason Hunt Marek Jankowski Jakub Jasiński | Katarzyna Jeznach Jacek Kotarbiński Paweł Królak Paweł Krzyworączka Artur Kurasiński Maciej Lewiński Marcin Łukiańczyk Artur Maciorowski Monika Mikowska Piotr Motyl Rafał Namieciński Robert Okulski Piotr Oracz Katarzyna Pełeszuk Marcin Pieleszek Adam Pioch Marcin Piwowarczyk Michał Połetek Dariusz Puzyrkiewicz Krzysztof Rdzeń | Katarzyna Ryfka-Cygan Rafał Sadłowski Michał Sadowski Paweł Sala Grzegorz Schwarz Marcin Skowroński Mirosław Smużniak Jakub Sobczak Michał Spławski Dawid Starzykiewicz Barbara Stawarz Jakub Szajdziński Piotr Szulczewski Piotr Szymczak Mariusz Wesołowski Mikołaj Winkiel Izabela Wisłocka Marcin Wsół Karol Zieliński |
Książkę zamówisz na www.bibliaebiznesu.pl.
Zapraszam też na naszego FejsBoga: www.facebook.com/bibliaebiznesu – możesz tu wywołać do tablicy poszczególnych autorów, a wkrótce znajdziesz w tym miejscu całą masę bonusów, które właśnie szykujemy dla Czytelników „Biblii e-biznesu”.
Zapraszam serdecznie
[…] moje książki (od „Efektu tygrysa”, przez „Targuj się!”, po „Biblię e-biznesu”) i przyjdźcie na moje szkolenie („E-biznes do […]
[…] nawet ciekawe zdjęcie wszystkich autorów na stronie Macieja Dutko. Zapamiętajcie dobrze ich twarze , bo są to osoby, które kreują i rozwijają nasz polski […]